torsdag 7 april 2011

Vårvindar och vuxensimning


Det har redan gått ett par veckor sen jag fyllde år och blommorna jag fick börjar vissna. På bilden jag tog är de ständigt fräscha och glad är jag.
Ute blåser vårvindar friska och jag förbereder kvällens skrivarkurs, den sista i vårens omgång.
I mitten av maj sätter vi igång med vuxensim för Mariestadsbor. Det behövs för det finns många som inte kan simma i den här sjöstaden.
Vi håller förstås till i Johannesbergshallen, den varma, sköna och lugna bassängen, där man simmar i egen takt.
I Röda korsets regi jobbar jag och en kollega med vuxna kvinnor som invandrat hit och som är urduktiga på att lära sig den viktiga konsten att simma.
Och så alla barn förstås, sist men inte minst. Just nu får 70 goa ungar lära sig simtagen och doppa huvudet och allehanda nyttiga vattenvanor i samma bassäng.

1 kommentar:

Inger Dernroth sa...

Varför är folk så rädda för att kommentera saker som inte bara handlar om blommor och bin och de godaste kakorna? Pust!!!