tisdag 15 november 2011

Varning för platta skor på platta golv!

I juli gick jag en hel dag på A6 köpcentrum i Jönköping med platta, nya skor med resårband över foten. Dagen efter kom efterräkningen. Jag fick plågsam muskelvärk i båda benen. Efter några dagar försvann det onda i det högra benet och koncentrerades till det vänstra.
Och därefter blev det etter värre. Den värsta smärtan strålade ut från vänster hälsena och ledde till att jag orkade mindre i vardagen och började "gå" på smärtstillande. Doktorn hoppades att smärtan skulle lägga sig. Men icke alls. Tvärtom.
Just idag skriver vi 15 november och snart ska jag få åka till Göteborg och göra magnetröntgen.
Väntetiden till den undersökningen är två veckor där och två-tre månader på KSS i Skövde. Så länge har jag verkligen ingen lust att vänta. Sen blir det, förhoppningsvis väldigt snabbt, behandling av något slag så att jag slipper den olidliga smärtan. Tur i oturen är att det onda oftast försvinner när jag jobbar i simskolan på Johannesberg och simmar i badhuset. De stunderna är mina vitamininjektioner.
Kontentan av detta är: STARK VARNING UTFÄRDAS FÖR ATT GÅ LÄNGE MED PLATTA, NYA SKOR INOMHUS PÅ PLATTA OCH IBLAND HALA GOLV.

Inga kommentarer: