lördag 16 juli 2011

Båstad bäst i maj och september

Kallbadhuset i Båstad låg där i ensamt övergivet majestät när jag och två kompisar låg och solbadade på stranden innanför. Vädret var fantastiskt då i slutet av maj och vi bättrade på våra solbrännor.
Nu när den intensiva Båstadsveckan pågår som bäst regnar det och vädret är trist. Jag längtar definitivt inte tillbaka just nu, men jag vet att trängtan sätter in när det blir tidig höst igen. Då är Bjärehalvön och Norrvikens trädgårdar fullständigt underbar. Och man slipper trängas med riktiga och självutnämnda tennisorakel.
Som jag ser det är Båstad bäst att uppleva i lugn och ro, i för- eller eftersäsong. Och då kan man göra reafynd i de små butikerna, där "tennisglassarna" får plocka fram den tjocka portmonnän när de vistas där. Rätt åt dem, tycker jag.

Ni såg väl TV4-gänget som sände från den här stranden, med kallbadhuset i bakgrunden?

Inga kommentarer: