söndag 17 juli 2011

Väntrumsproblemet löst med stängning?

I våras tog jag upp den jobbiga situationen på järnvägsstationen i Mariestad. Personal och kunder på Pressbyrån stördes av att folk med missbruksproblem vistades inne i väntrummet. Jag har inte sett de värsta avarterna, men en gång när jag var inne i kiosken kom en berusad person in från väntrummet och ryckte åt sig några tidningar.
Därefter har jag undrat hur det har gått. Och häromdagen var jag inne och köpte en biljett. Då såg jag att ett anslag var uppsatt på dörren mellan Pressbyrån och väntrummet. Där stod att dörren hålls stängd under hela
den tid som kiosken är öppen. Jag frågade den anställde killen om situationen blivit lugnare.
-- Ja, lite lugnare har det blivit, sa han.
-- Ni har mitt fulla stöd. Hoppas att det blir ännu lugnare, kontrade jag.

Inga kommentarer: