söndag 9 maj 2010

Hurra till bror och blommor!


Kolla på min blommande pahpiopedilum orchidaceae! Jag är jättestolt över den, även om den här bilden inte gör orkidén riktig rättvisa. Har flera orkidéer just nu som jag fått att blomma om flera gånger. Gör inget särskilt med dem egentligen. Ibland glömmer jag till och med bort att vattna dem. Men de belönar mig med otroliga blommor ändå.
De på bilden påminner lite grand om den vilda orkidén som finns i Tiveden, guckusko, som jag aldrig har sett blomma just där, men väl på andra ställen.
Våren dröjer, därför är det särskilt härligt att glädja sig åt blommorna inomhus.
I väntan på värmen hoppas jag att ni läsare ser till att göra massor av roliga saker. Häng inte upp er på gammal strunt, det är min paroll.
Nu hoppas jag bara att mitt halsonda sen flera veckor ger med sig. I värsta fall får jag väl gå till doktorn.
Ett särskilt hurra riktar jag till min käre bror som firar jämn födelsedag i Danmark.
Kram Lennart från storasyster med familj.

Inga kommentarer: