torsdag 17 juni 2010

Jag fick medhåll av TittO

På teve är det bara prinsar och prinsessor och fotboll. Nåja, jag lider inte. Det finns så mycket annat roligt att göra.
Men det kändes kul när jag fick medhåll, lök på min lax så att säga, av Janne Andersson, tittarombudsman på TV4, som jag för övrigt tycker sköter sitt jobb excellent.
Han svarar ju på tittarfrågor och häromdagen efterlyste han kritiska frågor till de kungliga. Något som han, liksom jag, inte sett röken av under den massiva bevakning som nu sköljer över oss antingen vi vill eller inte. Jag vill som bekant INTE.
Nåväl, Janne Andersson fick inget svar på sin efterlysning. Och jag tyckte att han såg rätt uppgiven ut när han skakade på huvudet.
Det ska bli skönt när det är över. Bröllopet alltså. Och fotbollen titar jag knappt på, eftersom Sverige inte är med. Möjligen kommer jag att se finalen. Tycker att det är synd att det går så knackigt för England.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Störst av allt är kärleken! All lycka! Victoria & Daniel.
Bertil.

Inger Dernroth sa...

Absolut. Jag önskar dem också all lycka. Personerna i kungahuset har ingenting att göra med att jag är repulikan. Dessutom är det skönt att det kommer in lite "rött" blod i allt det "blåa".
Dessutom behöver vi fester. Men det hade räckt med festen, den massiva, fjäskande och svassande bevakningen i massmedia långt innan hade vi klarar oss utan.
Nu är det dags att det förlegade statsskicket moarki avskaffas.
Kungen blir säkert glad. Han får fortsätta kalla sig kung när det blir republik och slipper hålla krystade tal.
Det klarar de "rödblodiga" mycket bättre.

Inger Dernroth sa...

Monarki ska det förstås vara i den förra texten. Ibland går det fort.