söndag 6 juni 2010

Kämpersvik -- ett paradis!




Klicka på bilderna för att få dem större. Den nedersta bilden visar utsikten från stugan mot havet.


Har tillbringat en vecka i kanonväder och i glada vänners lag "på kusten", närmare bestämt i en fin stuga med havsutsikt i Kämpersvik mellan Fjällbacka och Grebbestad.
Återkommer om detta, förhoppningsvis med bilder. Men eftersom jag glömde kameran i stugan tar det några dagar, innan jag klarar det projektet.
Kameran har kommit tillrätta tack vare god hjälp av vicevärdarna Jan och Inger och min tidigare arbetskamrat Birgitta och hennes man. Tack snälla!!!!!
Första besöket i Kämpersvik har varit en härlig upplevelse med goda kontakter med trevliga grannar och hundar (inte minst Viktor, Snobben och Lillan), mysiga utflykter till Koster, Tanumshede och -strand, Grebbestad med restaurang Telegrafen, Hamburgsund och inte minst Fjällbacka. Det Fjällbacka som tyvärr mer och mer blir stekarnas och miljardärernas sommarviste mer än övriga västkustorter.
Stort tack till Bengt-Inge Gunnarsson och hustrun Jane Norin-Gunnarsson som visade sitt härliga hus som flyttats från Mariestad till Fjällbacka och bjöd på trevlig samvaro! Och tack för senast till Fjällbackas svar på Maj på Malö Fredrica Stenberg. Det har Åke Söderbloms son Ole utnämnt henne till. Så då måste det vara så.
Under bilfärden från Mariestad till Kämpersvik stoppades våra två bilar av väldigt trevliga poliser. När jag blåst "grönt" och visat körkortet påpekade "min" polis vänligt, att jag bara hade en strålkastare i funktion. Numera lyser det dubbelt framtill kan jag meddela.
När jag skriver det här är det svensk nationaldag och welshen Felix vilar vid min fot. Han visar mycket tydligt, att han saknat matte.
Kram på er läsare och jag återkommer, förhoppningsvis med bilder.

Inga kommentarer: