lördag 30 oktober 2010

Grattis på födelsedagen, Christian!


I vår familj är oktober den mest frekventa födelsedagsmånaden. Inte mindre än fem av totalt 14 fyller år i oktober, ett helt stim. Det börjar den 9, sen rullar det på med den 11, 16, 19 och till sist i morgon, den 31.
Då fyller Christian år. Han syns på bilden här upptill vid sitt bröllop den 4 september i år, tillsammans med sin fru Ulrika.
Hurra, hurra, hurra, hurra för dig. Du har fått en alldeles perfekt födelsedag, i mitt tycke. Då får du en hel timme extra till skänks för att dra dig lite extra och bli firad.
Det året du föddes var, såvitt jag minns, inte sommar- och vintertiden införd. Men jag kanske har fel.
Vi andra nio fyller inte lika tätt, utan lite mer utspritt under vår- och sommarhalvåret. Det börjar med en februarisnubbe, sen följer tre marskatter, två apriltöser och så två maj- och en junifyllare. Födelsedagar är mysiga, håll med om det.
Ha nu en riktig go´ och avkopplande dag. Och vi ses ju inom kort allihop, det blir kanon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett grattis till Christian!
Jag tycker att Christian är sin morfar upp i dagen. Det är ögonen!
Bertil

Inger Dernroth sa...

Ja, det tycker jag du har rätt i. Morfar hade bruna ögon, annars stämmer det.
Kommer du ihåg honom, Bertil?