måndag 25 oktober 2010

Undervisningsbassäng 2012? Ska vi tro på det?

Hej, ni läsare!
Bloggen lever vidare och jag har inte glömt bort er. Var bortrest i förra veckan och ägnade mig åt barn och barnbarn och då blir det inte nån tid över till något annat.
Och så till lite hälsosam vila mellan varven.
Nu är jag på språng till simskolan för både vuxna och massor av barn. Alla är så duktiga. Vi hålls förstås i Johannesbergsbassängen, hittills den enda undervisningsbassäng som finns inomhus i sjöstaden Mariestad.
Jag har aldrig förstått varför ingen ansvarig politiker har förstått att en sådan behövs i kommunen.
Efter alla år av väntan på en sådan blir det tydligen skarpt läge 2012. Då ska badhusets trånga 25-metare tydligen få en undervisnings- och en barnbassäng.
För min del tror jag inte på det förrän jag ser resultatet.

Inga kommentarer: