måndag 4 oktober 2010

Jerry, trädgård och konst -- en höjdarhelg!








De här bilderna berättar om väninnans och min höjdarhelg i Stockholm. Den innehöll först och främst en konsert med Jerry Williams på Tyrol. Tillsammans med sin orkester och sina dansare gav han oss en kanonupplevelse. Vi tycker att han är bättre än någonsin. Och då har vi erfarenhet, eftersom vi upplevt samtliga hans konserter under de senaste 30 åren. Man får inte ta bilder på Tyrol, varför jag inte kan visa någon. Men jag köpte en härlig svart t-shirt som jag glassade med på tåget hem på söndagen.
De tre bilderna längst ner har jag tagit i Zetas trädgård, där det var höstmarknad under den gångna helgen. Avsmakning av frukt, god mat och härlig miljö överhuvud taget.
De övre bilderna är tagna i och omkring Waldemarsudde, där vi såg en fin utställning av skärgårdskonstnären Roland Svensson som föddes 1910 och dog 2003. Jag minns honom från min barndom, då han illustrerade egna reportage i tidningen Vi.
Waldemarsudde gillar vi också för den goda maten. Nu blev det kyckling med rödvinssås med mycket kapris i och Johns supergoda mörka bröd. Kalas med ett glas vitt vin. Omgivningarna är så vackra och man kan åka till Waldemarsudde med spårvagn från Sergels torg.
På fredagen åkte vi ut till Gudrun Sjödéns nya outlet i Årstaberg. Det var inte lätt att hitta, eftersom skyltningen var obefintlig. Men väl där trivdes vi som fiskar i vattnet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog inser jag att detta var en höjdarhelg! Dina bilder och dina kommentarer är bevis nog!
Bertil

Inger Dernroth sa...

Tack Bertil. Och jag har dessutom för mig att du gillar Jerry W? Den här showen var verkligen Dynamite!