söndag 17 oktober 2010

Huksittning och häng på hej då-festen









Vissa arbetskamrater sprider en naturlig värme och glädje omkring sig. En sån är
Mats Österman som nu har slutat på min gamla arbetsplats MT.
Häromdan vinkade vi lycka till vid en härlig hej då-fest på Golfrestaurangen.
Jag tar mig den stora och vanskliga friheten att lägga ut några av mina
dåliga bilder på det här viset. Tror inte att ni kompisar tar illa upp.
I så fall så får ni ta mig i örat, så tar jag bort bilderna.
Vid festen vankades allehanda trevligheter i tävlingsform, som kylig golfputtning i skenet av billyktor, fräckisberättande, ölhävning, huksittning med häng och snabbteckning. Dessutom utsågs en mästare i att minnas bilnummer. Festfixarna hade m a o gjort ett stiligt jobb. Vad som sedan hände efter festen i lilla stygga stan är jag fullständigt ovetande om.
En symbolisk blomma till festföremålet överlämnas härmed från Dengrothskan.

Inga kommentarer: