onsdag 4 maj 2011

Sköna, svala maj välkommen!

Sköna maj har anlänt och vädret blivit kyligare. Vi firade en riktigt god och glad Valborg och första maj i Linköping med massor av vacker sång, inte minst av "sonens" kör, fyndigt vårtal av landshövdingskan och ett fyrverkeri som hette duga.
På första maj besöktes Gamla Linköping som har en unikt skön och avslappnad atmosfär, trots att husen har flyttats dit från andra områden i stan.
Vi lyssnade på kör, köpte blommor och tillbringade en god stund i släktforskningshuset tillsammans med hjälpsamma damer i den lokala föreningen.
Tack så jättemycket för all er hjälp. Maken och jag gjorde båda nya "fynd" i våra släktled bakåt.
Och så vill jag meddela, att jag har fortsatta problem med min dator. Det är därför jag inte är så flitig i min kära blogg. Framför allt kan jag inte lägga ut några bilder, eftersom kontakten med min skrivare inte funkar. Men det ska väl lösa sig framöver.
Tills dess hoppas jag på att det sköna vårvädret återkommer. I dag anordnar vi för övrigt festlig avslutning på vårens simskola i Johannesbergshallen. Då gäller det de fyra måndagsgrupperna. På onsdag avslutar onsdagsgrupperna. Så det är fullt ståhej i och bredvid vattnet.

Inga kommentarer: