söndag 4 juli 2010

4 juli och fantastiskt väder!


Närmare 30 grader varmt och fantastiskt skönt i Vikens vatten. Kan det vara bättre under en svensk sommar? Nej!!!
Visst är det lite svettigt ibland och visst blir man lite lazy. Men det är väl meningen att man ska kunna slappa loss nån gång.
Och visst står man ut med att man måste vattna växterna jättemycket. De måste ju också leva, även under sommaren.
Jag lyssnar i allmänhet inte på dem som gnäller på värmen. De där som gnäller kontinuerligt på vädret hur det än är. Och tjatar och idisslar. Som kreatur ungefär.
Men visst förstår jag de äldre som inte orkar med värmen. Om några har rätt att gnälla, så är det de. Men inte vi som är friska och någorlunda unga.
Jag gnäller inte. Jag tar på mig mina solglasögon och lägger mig och lapar sol och hoppar i plurret för att svalka av mig när det blir för hett.
Bättre går det helt enkelt inte att ha det. Basta!
Och glasögonen är viktiga i solen. Läste någonstans att solglasögon skyddar ögonen från starr. Och så gör de att jag ser ut som en riktig mormor och farmor.
Det har barnbarnet Vilmer sagt, så då är det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker, som alltid! Både mormor och farmor men inte ett grått hårstrå. Jag är inte ens farfar men är ändock gråhårig!
Bertil

Inger Dernroth sa...

Tack för komplimangen! Hmmm.