lördag 29 januari 2011

Jag väntar förgäves på en "ogilla-plupp"!

Jag gillar facebook av flera skäl. Främst är det ett sätt att hålla kontakten med gamla kompisar man annars skulle tappa bort.
En sak är uppenbar. Det förekommer mycket "gilla", eller "like", men jag har aldrig sett någon markera "ogilla" eller "unlike" efter ett inlägg, åtminstone inte i min facebooklåda. Det tror jag är rätt typiskt för oss svenskar. Då avstår vi hellre.

Och skriv inget kritiskt på facebook, och kritisera framför allt inte politiker, om du är ute efter att samla "gilla"-pluppar. Jag är tvärtemot, jag skriver en hel del kritiskt och hoppas fortfarande på att någon är så rak att han eller hon markerar "ogilla".
Ska bli kul att se vem som blir först.

Många är arga på facebook som företeelse. Jag upplever, att det oftast är de som inte använder detta sociala medium. Eller ens har en dator.
Många säger, att man aldrig ska skriva på facebook att man ska åka bort. Och att man lämnar ut sig om man facebookar.
Jag bara suckar när jag hör detta. Det är självklart att man inte berättar för hela världen om allt man företar sig, eftersom det kan bli ödesdigert.
Och det är också självklart att man inte är för privat på fejan.
Facebook är för mig ett ställe för lättsamt prat och en och annan känga. Punkt slut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Inger!
Nu har du chans att gå in på Facebook och markera att du ogillar att "jag gillar att betala skatt även om jag inte har en förmögenhet."
Bertil

Inger Dernroth sa...

Ja, men det gör jag inte. Jag gillar att du säger det.

Och dessutom gör jag så gott som aldrig något enbart för att någon säger till mig att göra det.