lördag 2 januari 2010

Tomtarna och ljuset på hedersplats





Min virkade tomtefamilj tas fram varje år och placeras på hedersplats.

Jag tröttnar inte på de små glädjespridarna på samma sätt som på mycket annat julpynt som får ligga kvar i lådan i några år och därefter kastas bort. Det beror kanske på att jag tillverkat tomtarna själv och att de kom till när vår familj bestod av två vuxna och fyra barn i olika åldrar. Sedan dess har familjen vuxit och blivit betydligt större. Nu får var och en av de mindre tomtarna symbolisera flera familjemedlemmar. Kanske jag tar fram virknålen nån gång i framtiden och virkar fler nissar, men säkert är det inte. Vet inte om jag har det rätta tålamodet för det i dag.

Nu är de fantastiska jul- och nyårshelgerna överstökade ännu en gång och ett nytt spännande årtionde är påbörjat.

Låt oss tända ett hoppets ljus för att de åren blir betydligt mer positiva och mindre dramatiska ute i världen än det årtionde som följde efter millennieskiftet.
Gott Nytt År till alla läsare av min blogg! Kram på er! Skriv gärna ännu fler synpunkter!






Inga kommentarer: