tisdag 5 januari 2010

Inga tomtar på loftet


Tomten har använt en del av sina julklappar för att nå upp till renens horn och pryda dem med julpynt.
Ännu en av mina favoriter, inköpta hos K. Kringle´s.
Jag är lite fånig med julpynt, men skulle aldrig få för mig att samla på tomtar.
Intervjuade en gång en dam som hade hela huset fullt av tomtar till jul. Det tog henne någon vecka att ställa dem på plats. Under övriga året förvarade hon sina hundratals tomtar på vinden.
Naturligtvis blev rubriken "Hon har tomtar på loftet", en rubrik jag skämdes för, men som jag inte kunde göra något åt. Den rubriksättaren fick däremot sina fiskar varma.
Apropå tomtar har jag en aversion mot att pryda trädgården med tomtar. De kommer aldrig att förekomma hos mig.
Däremot kan de ha en viss charm just nu, översnöade.
Mina trädgårdsgrodor och -sköldpaddor står inomhus i skydd för frosten. Nej, just det, en av sköldpaddorna glömde jag plocka in, men den klarar förhoppningsvis polarfrosten.

Inga kommentarer: