fredag 8 januari 2010

Simhallens personal behöver charmkurs!

Töreboda simhall haffar badgästerna på väg ner i poolen.
Budskapet är att de måste skölja håret, innan de tar en simtur. Enligt en ny regel som simhallen infört, faller det färre hårstrån från ett vått än från ett torrt hår. Bevisa det den som kan.
Jag blev haffad just när jag var på väg att kliva i vattnet. Det ledde till att jag blev rasande och gav tusan i att simma. Och inte tänker återvända till den simhallen i första taget.
Ett betydligt bättre steg hade varit, att kräva att alla drar på en badmössa innan de hoppar i.
Då kan man kanske vara åtminstone ganska säker på att folk inte hårar ner i bassängen.
Det här med diplomati på bassängkanten har inte varit personalens starkaste sida.
För det mesta har simhallen i Töreboda varit rätt trevligt att vistas i under den tid badhuset i Mariestad varit stängt, men inte alltid.
Om man inför en ny regel så ska den förstås informeras, när badgästerna betalar för sig och går in i omklädningsrummet för att "tvaga" sig som det står på skyltarna.
Inte i efterhand genom att haffa och störa badgästerna som kommit dit för att trivas och få en skön stund med motion.
Nej, det var dåligt precis som jag mycket tydligt påpekade. Och inte stod det om regeln på någon ny skylt heller, som det hävdades. Däremot på en gammal omgiven av de gamla vanliga klyschorna.
Vad blir det för nya obefogade regler härnäst? En regel som ni borde ha tänkt på är, att folk inte ska ha ringar, halsband och örhängen på sig i badet. Sådana attiraljer bär jag aldrig, men ser andra som har.
Hellre ser jag ett litet hårstrå i vattnet än får infektioner av bakterier. Antar att ni haffar killar som bär kalsonger under badbyxorna. Eller? Det såg jag inget plakat om.
Nej, Töreboda simhall, nu är det dags för personalen att gå charmkurs för att lära sig ta hand om badgäster som ger kulor åt kommunen.

Jag simmar i fortsättningen betydligt hellre i Götene och Mariestad. Och så i Viken förstås.


Inga kommentarer: