onsdag 13 januari 2010

Broddar under skorna gör vinterpromenaden lustfylld

I dag satte jag broddar under skorna för första gången i mitt liv. Och det kändes tryggt och skönt att gå och våga ta ut stegen ordentligt i snön och halkan. I stället för att gå och känna efter hela tiden.
När jag var rätt mycket yngre tyckte jag att broddar var något av det fånigaste man kunde använda. Herregud skulle man gå och vara rädd att halka och bryta benen. Nej, inte jag.
Men den här hårda vintern har fått mig att tänka om.
Jag beställde ett par broddar från bokklubben ! som erbjöd broddar som en premie, när jag köpte en bok. De kostade 49 kronor och hittills har de varit väl värda det priset.
De var lätta att sätta på skon, satt fast och var nätta för att vara broddar. Får se hur länge gummit i dem håller. Förmodligen håller de ändå den här vintern ut och då kan man inte vara missnöjd.
Så "broddar på" med er! Tänk på att travhästar alltid använder broddar i sina lopp vintertid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Brodd på dig!
Min inställning till broddar stämmer helt med din tidigare syn.
Även jag inser att det nu är dags att tänka om!
Kan hästarna så skall väl även jag kunna! Jag har ju bara två ben.
Hälsningar Bertil.