torsdag 4 mars 2010

Primula och påskliljor -- då kommer våren sättande!


En fin primula i orange kruka och en blommande orkidé. Den senare i en Linnékruka. Kan det vara finare på fönsterbrädan inför den vår som meteorologerna har lovat ska komma i nästa vecka.
På onsdagen åkte kompisen och jag iväg och köpte årets första frön, till två sorters tomater, ringblommor och månadssmultron. De ska petas ner i jorden inom kort och sen kommer våren sättande. Förutom primulan blev det också en kruka minipåskliljor, tête à tête. Kunde inte låta bli.
Visst är det vackert med snön, men när den ligger meterdjup i drygt två månader, så måste det bli problem. Läste i MT, att kommunens snöskottare blir utskällda och hånade när de arbetar med röjningen.
De som beter sig så borde skämmas ögonen ur sig och be om ursäkt, hävdar jag. Ett sådant beteende är ingenting som vi normala kommuninvånare stöder, eller hur?
Nej, nu kommer våren och då ska vi vara snälla! Basta!

1 kommentar:

Gisan sa...

Jag läste också om de stackars utskällda snöskottarna. Som de har fått slita i år så kan jag inte förstå enstaka invånare rent ut sagt knäppa beteende. men nu är våren på väg och jag hoppas att det inte kommer mer snö att röja undan... //Gisan