lördag 14 augusti 2010

Äntligen Sven-Ingvars!!!

Jag har alltid gillat Sven-Ingvars. Ända sedan de slog igenom. Tydligen har de hållit på i 54 år. Det sa Sven-Erik Magnusson på Karlsholme på fredagskvällen.
Och jag tror honom.
Alltnog, jag har alltid tyckt att Sven-Ingvars har varit det enda dansband som räknas. Anledningen är främst Sven-Eriks röst. Jag avskyr smöriga dansbandssångare och han är så långt ifrån det man kan komma.
Hans röst är unik och han har behållit den genom alla år. Bandets framträdande på Karlsholme var inget annat än kanon. Jag var där med kompisen som fyllde 65 bast och vi dansade och sjöng med de övriga 500, eller vad det kunde vara, precis hela tiden. Eftermiddagens ösregn hade möjligen skrämt bort Mariestadsborna, men under framträdandet från tio till långt efter halv tolv på kvällen kunde inte vädret ha varit bättre. En härlig sommarkväll.
Sven-Erik, sonen Oscar och de övriga i bandet körde igenom hela repertoaren och öste på riktigt, riktigt länge. Och så blev det rejält med extranummer.
Och det bästa. Jo, jag hörde och såg kultbandet LIVE för allra första gången.
Och det var värt varenda en av de 285 kronorna i entré.
Var var övriga Mariestadsbor? Ni borde skämmas ögonen ur er. Och jag borde skämmas en del jag med, eftersom jag glömde kameran hemma.
Efteråt rundade vi av med en öl på Café Holmen tillsammans med en hel del andra glada gäster i alla åldrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också gillat Sven-Ingvars i alla år. Till skillnad från dig så har jag varit ute och dansat till detta gäng ända sedan 60-talet. Västra i Karlsborg, Tibro-Parken, Midsommar i Hjo och Baldakinen i Stockholm bland annat.
Det var dessvärre många år sedan senast. Det hade varit kul att få ha varit med nu i Mariestad!
Bertil

Inger Dernroth sa...

Om de kommer igen lovar jag att berätta det för dig, så får du absolut följa med.
Jag kommer ihåg att du dansar bra.