fredag 27 augusti 2010

Världens vackraste skärgård?



Den som åker till Finland eller Åland passerar genom en av världens vackraste skärgårdar. Det är bara att titta och njuta på en utsikt som pågår runt fyra timmar.
Jag kunde inte låta bli att visa ett par av de bilder jag tog vid den senaste sjöresan som som bekant gick till Helsingfors.
Helsingfors skärgård då? Nej, den är inte alls lika vacker. Den enda som i mina ögon kan mäta sig med Stockholms skärgård är Göteborgs. Men då har jag ju långtifrån sett allt.
Obs Glöm inte att klicka på bilderna, så att de täcker hela skärmen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om att Stockholms skärgård är fantastisk. Gjorde en resa till Mariehamn tisdag till onsdag denna vecka tillsammans med Seniorklubben på mitt gamla jobb.
Annars brukar jag åka en eller två gånger om året med Skärgårdsstiftelsen som arrangerar medlemsresor som söker sig till mer ovanliga resemål i skärgården.
Har gjort spännande resor till Huvudskär, Svenska Högarna, Landsort, Stora Nassa och Bullerö t.ex. Fler resor kommer det att bli i framtiden.
Bertil

Kat. sa...

Instämmer helt! Ja, Åland är ju en speciell skärgård i sig, underbar att segla omkring i, vilket jag hade förmånen att göra för ett par år sedan. Det var helt nya miljöer för mig. Men den är vacker att korsa igenom även med "finlandsbåt". Tack för fina bilder!