fredag 31 december 2010

Gott Nytt År med sikte framåt


Gott Nytt År önskar jag mina läsare med en bild av miniorkidén i sin Linnékruka som blommade oavbrutet under hela hösten. Nu har den sista blomman fallit för den här gången, men jag vet att den sätter igång snart igen. Den behöver ta igen sig någon månad inför nästa häftiga blomning. Jag köpte den på Ikea för några år sedan och den har gett massor av glädje.
Växterna hjälper åtminstone mig att se mot våren. För jag tycker egentligen att vintern från november till februari, med ett uppehåll kring jul, är en oändlig transportsträcka inför bättre tider. Visst är det vackert med snö, men det är kallt och jobbigt att pälsa på sig varje gång man ska gå ut. Därför hoppas jag att snön smälter bort snarast och inte ligger kvar längre än under januari ut. Funderar förstås som alltid på att åka till värmen i dessa tider, men ingenting är bestämt ännu.

Inga kommentarer: