söndag 5 december 2010

Skruvad komedi med Thomas och Ing-Marie!

"Vilken högoddsare" är en skruvad komedi med Thomas Petersson, Ing-Marie Carlsson, Birgitta Rydberg med flera.
Skruvad och rolig! Skratten fullkomligt haglade vid eftermiddagsföreställningen i Rosers salonger i Skara på lördagen.
Alla skådisar var i högform och för mig som alltid gillat Thomas Petersson och Ing-Marie Carlsson blev det en go´ stund.
Rosers brukar, såvitt jag känner till, köra mycket med Stefan&Krister-stuk. Eftersom jag tycker de är riktigt kass har det inte blivit några teaterbesök i Skara tidigare.
Thomas och kompani behöver inte ta till underlivskomik, utan kör sin egen stil med drastiska, oväntade vändningar, högt tempo och skön plastik.
Birgitta Rydberg, Evas dotter och tidigare med efternamnet Johansson, har jag tidigare sett på Fredriksdalsteatern. Då var hon bra och nu ännu bättre.
I andra akten skruvades tempot upp ytterligare några snäpp jämfört med den första.
Och skådisarna fick efter den oväntade finalen rungande och välförtjänta applåder.
En sak var vi inte nöjda med, men det berodde inte på ensemblen.
Det var väldigt kallt i lokalen och jag satt och huttrade med kalla händer och fötter hela tiden.
Hemfärden till Mariestad efter föreställningen tog betydligt längre tid än förväntat på grund av ett häftigt snöfall. Men vi avrundade upplevelsen med en supergod måltid på Kingfisher.

Inga kommentarer: