onsdag 1 september 2010

Tjuren fick ben- och snoppvärmare!


Grafitti kan vara riktigt stiligt, särskilt om det handlar om virkning och stickning.
Se här så fin oxen, eller rättare sagt tjuren, utanför Vadsbo museum i Mariestad har blivit.
Han har fått både sjalar, ben-, svans- och snoppvärmare och som pricken över i:et en liten kokett mössa i virkat.
Härligt, eller hur? Nu får vi verkligen hoppas att den får vara i fred för förstöraridioterna.
Jag föredrar handarbetsgrafitti framför målad. Även om den som finns just nu på silorna i hamnen är skickligt utförd på de flesta ställen.
Om grafitti handlar om klotter, konst eller skadegörelse kan diskuteras i all oändlighet. Men jag tycker det är käckt av min tidigare arbetsgivare att stötta projektet. Det får tidningen med säkerhet goodwill för framöver. Och snart rivs silorna, eller? Förmodligen är det sista ordet sagt i den frågan efter att ha stötts och blötts i decennier.
Tjurens alla attiraljer syns i vanlig ordning betydligt bättre om ni bloggläsare klickar ett par gånger så att bilden täcker hela skärmen. Tack!!!

2 kommentarer:

Kat. sa...

Skönt för tjuren - det börjar ju bli höst! Även jag har plockat fram fingervantarna...

Inger Dernroth sa...

Och luften är så krispig och skön. Jag gillar hösten.